sobota, 06 wrzesień 2014 10:38

Certyfikat Wiarygodnego Wydawcy

czyli 7 powodów, które satysfakcjonują reklamodawców.

  1. Nakład kontrolowany. Przynależność do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy oznacza, że reklamodawca jest pewny o to, że jego ogłoszenie ukaże się w deklarowanym nakładzie.
  2. Stosunek powierzchni reklamowej do powierzchni całkowitej. Powierzchnia ogłoszeń nie przekracza 45 %  powierzchni całej gazety. W ten sposób wydawca dba o to, aby gazeta była czytana, popularna i akceptowana. Jakość gazety jest gwarancją, że reklamy i ogłoszenia są czytane.
  3. Dystrybucja. Wydawcy dbają o sieć dystrybucji gazety. Wiele punktów jej wykładania jest oznaczonych, część nakładu pobierana jest przez czytelników ze specjalnych podajników. Wydawcy świadomie nie dostarczają egzemplarzy gazet na wycieraczki czy na klamkę drzwi czytelników. W ten sposób dbają o bezpieczeństwo ich mieszkań.
  4. Daty publikacji odpowiadają datom dystrybucji.
  5. Na stronie internetowej www umieszczane są teksty gazety. Wydawca stwarza w ten sposób czytelnikom, dla których zabrakło papierowego egzemplarza gazety,  możliwość przeczytania tego co najważniejsze, a reklamodawcy daje sposobność zamieszczenia dodatkowej reklamy.
  6. Cena ogłoszeń prasy lokalnej jest atrakcyjna a wydawca nie stosuje dumpingu.
  7. Stabilność na rynku prasowym.

Tytuły prasowe posiadające Certyfikat Wiarygodnego Wydawcy utworzyły Klub Gazet Markowych. Zadaniem Klubu jest czuwanie nad przestrzeganiem standardów określonych w Certyfikacie Wiarygodnego Wydawcy oraz promowanie tych standardów.
Założycielami Klubu Gazet Markowych są stołeczne gazety lokalne: „Południe”, „Mieszkaniec”, „Nowa Gazeta Praska”.